החומר לשולחן מגיע משני עצי פאולוניה שגדלו במטע באיזור שער-הנגב כחלק מפרויקט שכשל.
אחרי יבוש של 6 שנים, עובדו העצים על ידי האמן, משלב העץ השלם ועד לשלב הרהיט הסופי.
השולחן מעוצב בהשפעת המבנה של שער-טורי (Torii) אשר נפוץ במזרח אסיה ומוצב לרוב בכניסות למקדשים ומייצג את המעבר שבין הקודש לחול.
עץ הפאולוניה הידוע גם כ'קירי' או כ'עץ-הנסיכה' הוא בעל תכונות מאוד יחודיות.
הוא עמיד במיוחד, חזק מאוד, אך רך וקל משקל. ליבת העץ חלולה ומבנה הסיבים יותר מזכיר במבוק מאשר עצים רגילים.
הפאולוניה נפוץ בנגרות יפנית מסורתית ודורש עבודה מאוד עדינה וכלים חדים במיוחד.
השולחן עוצב ויוצר בשילוב של טכניקות מעורבות כמיזוג בין מזרח ומערב ובתווך שבין קודש לחול.